Bedrijven huren soms een goochelaar in om tijdens beursdagen bezoekers van hun stand te vermaken. Maar een goede beursgoochelaar doet meer dan alleen de mensen vermaken. Hij trekt de aandacht van bezoekers, informeert ze op vermakelijke wijze over het betreffende bedrijf en verwijst geïnteresseerde bezoekers door naar de medewerkers van het bedrijf.
Aandacht trekken
Als u vaker op een beurs hebt gestaan dan weet u hoe het gaat. Na een paar uur rondlopen zijn bezoekers overladen met informatie, aanbiedingen en folders. Het is dan moeilijk om hun aandacht nog te krijgen en vast te houden. Een beursgoochelaar kan dan uitkomst bieden. Omdat hij in eerste instantie iets anders biedt dan alle andere standhouders, namelijk entertainment, zullen bezoekers eerder blijven staan om even te kijken. Ze zijn blij even geen informatie te hoeven verwerken en simpelweg vermaakt te worden. Een enkele kijkende beursbezoeker zal al gauw uitmonden in een grote groep geïnteresseerden.
Informeren
Nu de bezoekers naar de stand getrokken zijn kunnen ze geïnformeerd worden over de werkzaamheden van het bedrijf. De beursgoochelaar kan dit op verschillende manieren doen.
Als eerste kunnen enkele kernpunten van de bedrijfsfilosofie in de presentatie van één of meerdere trucs verwerkt worden. Een goede goochelaar beschikt over een groot repertoire om uit te putten en kan zo trucs kiezen waar een passende presentatie op te maken is. Daarnaast weet de goochelaar de trucs die hij doet op een leuke manier te linken aan de naam van het bedrijf waardoor de bedrijfsnaam beter bij de beurs bezoekers blijft hangen.
Als tweede kan de beursgoochelaar trucs doen met voorwerpen uit het assortiment van het bedrijf. Natuurlijk is dit niet altijd mogelijk, maar vaak zijn er onverwachte mogelijkheden. Een truc doen met de nieuwste editie van een automerk is waarschijnlijk niet te doen, maar een schaalmodel van deze auto die stopt bij een gekozen kaart zou zeker haalbaar moeten zijn. Belangrijk is wel dat het bedrijf ruim van te voren (informatie over) voorwerpen uit het assortiment beschikbaar stelt aan de goochelaar zodat deze trucs uit zijn repertoire aan kan passen of zelfs volledig nieuwe trucs kan bedenken met de voorwerpen.
Doorverwijzen
Doordat de beurs goochelaar de kernpunten van het bedrijf in zijn presentatie verwerkt kunnen bezoekers tijdens de act al bepalen of ze meer willen weten van het bedrijf. Aan het eind van de presentatie worden de veelbelovende prospects doorverwezen naar de medewerkers van het bedrijf die in de stand aanwezig zijn. Doordat de medewerkers zich niet bezig hoeven te houden met deze eerste schifting wordt de tijd van de medewerkers veel effectiever gebruikt, wat uiteindelijk zal leiden tot meer leads.
Wilt u ook meer bezoekers in uw beursstand?
Met de unieke methode van beursgoochelaar Peter Woerde kunt u voorafgaand aan de beurs al verzekerd zijn van extra bezoekers in uw stand. Benieuwd wat deze methode inhoudt en wat Peter Woerde voor uw bedrijf kan betekenen? Klik dan op onderstaande button om contact op te nemen.